Sidebar

05
Σαβ, Οκτ

Τοπικές
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Τούτο κείμενο εχει σαν βάση να σχολιάσει την ανακοίνωση του Δημοτικού συμβούλου κ. Νίκου Πάπουτσα για το αν θα πρέπει να γίνεται παζάρι στη Λαμία ή όχι. Σημειώνω ότι είναι ανεξάρτητο από κάθε απόφαση που έχει σαν αφετηρία την πανδημία. Για το αν θα γίνει ή όχι με βάση τις συμβουλές των ειδικών για λόγους που έχουν σχέση με την απειλή της πανδημίας είναι κάτι που οφείλουμε να το σεβαστούμε όλοι μας.

Το κείμενο και τα σχόλια αφορούν μόνο κανονικές συνθήκες. Είναι ένα κείμενο αρθρωτό για να μην ξεφύγει τίποτα και για μην θυσιαστεί μέσα στην χαοτική κατάσταση. Δυστυχώς βγαίνει μεγάλο αλλά κουράγιο… Θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερο.

 

Πάπουτσας: Είναι δυστυχώς προφανές πως για ορισμένους

εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ο χρόνος έχει σταματήσει να προχωρά κι έχει μείνει κολλημένος πίσω, κάπου στο παρελθόν!

Σχόλιο: Πρώτη φορά βλέπω δημοτικό σύμβουλο όχι να σχολιάζει όχι τι απόψεις αλλά την χρονική αφετηρία των απόψεων. Μάλιστα με έναν ιδιαίτερα αυθαίρετο τρόπο προσπαθεί να εξοστρακίσει κάθε αντίθετη άποψη. Με ένα «προφανές» νομίζει πως τελειώνει… Δυστυχώς Είμαστε απείθαρχοι στην αυθαιρεσία    

Πάπουτσας: Είναι επίσης γεγονός πως πέρα από τις προκλήσεις στις οποίες όλοι μας πρέπει να ανταποκριθούμε μέσα σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται, το τελευταίο χρονικό διάστημα κληθήκαμε ως κοινωνία να αντιμετωπίσουμε μια πρωτοφανή και παγκόσμια υγειονομική κρίση.

Μέσα σ’ αυτό το κοινωνικά και οικονομικά σκληρό και αβέβαιο τοπίο, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Λαμιέων επέλεξε κατά τη συνεδρίαση της 30ης Ιουνίου να μεριμνά και να τυρβάζει περί πολλών άλλων εκτός βεβαίως από τη μέριμνα για το ουσιαστικό καλό της πόλης και των πολιτών της.

Σχόλιο: Δεύτερο αυθαίρετο… Από πότε μία μονοθετικά κατοχυρωμένη αρμοδιότητα της επιτροπής Ποιότητας ζωής είναι πάρεργο; Άλλο πλαίσιο νομοθεσίας διαβάζει ο Φίλος μου ο Νίκος; Μήπως μετέχει σε λάθος επιτροπή; Από πού αντλεί το δικαίωμα να ισχυρίζεται πως δεν έπρεπε να συζητηθεί το θέμα; Είναι διαφορετικό πράγμα να συζητάς και να καταθέτεις την όποια άποψη θετική ή αρνητική και διαφορετικό να ζητάς να μην γίνει συζήτηση γιατί όταν η επιτροπή ως έχουσα την αρμοδιότητα όταν συζητά για το παζάρι «τυρβάζει περί πολλών άλλων εκτός βεβαίως από τη μέριμνα για το ουσιαστικό καλό της πόλης και των πολιτών της…» όπως ισχυρίζεται στην επιστολή του.

Πάπουτσας: Κατά την εν λόγω συνεδρίαση, όπου τέθηκε το θέμα του κανονισμού οργάνωσης και λειτουργίας της εμποροπανηγύρεως του Δήμου Λαμιέων, ενός αναχρονιστικού για τις ημέρες μας θεσμού, αποφασίστηκε αυτή να λάβει χώρα εντός του χώρου της Πανελλήνιας Εκθέσεως Λαμίας!

Σχόλιο: Μου φτάνει που αποδέχεται ότι το παζάρι είναι θεσμός. Λίγο με νοιάζει ότι το χαρακτηρίζει ως «αναχρονιστικό». Ένας θεσμός όμως δεν καταργείται ούτε με αριστερόστροφα τσιτάτα ούτε με δεξιόστροφες κορώνες. Για να καταργηθεί θα πρέπει να πάψει κατ΄ αρχήν να είναι θεσμός. Να καταργηθεί από την συνείδηση των πολιτών. Ομολογεί το αντίθετο….

Να πάμε τώρα και στην μεγάλη έκπληξη ότι θα γίνει στο χώρο της Έκθεσης Λαμίας. Τούτη η έκπληξη είναι κομμάτι ανιστόρητη. Λίγο πιθανόν να τον νοιάζει. Οφείλει να μάθει λοιπόν ότι η Έκθεση Λαμίας ήρθε και κατάργησε το εαρινό παζάρι τη Λαμίας. Ακόμα το γραφεί με τέτοιο τρόπο που θεωρείς ότι παραβιάζονται τα ιερά και τα όσια της περιοχής. Το αφήνω όμως να εξηγήσει τα υπόλοιπα γιατί η αυτοαναίρεση είναι πηγαία.

Πάπουτσας: Τα διοικητικά αλλά και πολιτικά ζητήματα που προκύπτουν από την πρόθεση αυτή του Δήμου Λαμιέων αλλά και του Δημάρχου προσωπικά ο οποίος εισηγείται και προεδρεύει της Επιτροπής, είναι αρκετά ενώ ταυτόχρονα δίνουν ένα εντελώς εσφαλμένο μήνυμα προς την κοινωνία της πόλης μας. Όπως είναι γνωστό, το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ε.Λ. έχει ήδη καταργηθεί με νόμο ενώ δεν έχει συσταθεί έως σήμερα το νέο νομικό πρόσωπο που θα αναλάβει τη διαχείρισή της, θέτοντας εν αμφιβόλω τη νομιμότητα της παραχώρησης του χώρου στο Δήμο Λαμιέων προκειμένου να φιλοξενηθεί η εμποροπανήγυρης. Αλλά, ακόμα κι αν δεχτούμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο υφίσταται, τα μέλη του είναι εδώ και χρόνια υπό καθεστώς παραίτησης καθιστώντας έτσι οποιαδήποτε εκ μέρους τους διοικητική πράξη παραχώρησης ανίσχυρη και σε κάθε περίπτωση ουσιαστικά και διοικητικά αλυσιτελή. Εγείρεται λοιπόν το σοβαρό ερώτημα: Επιθυμεί ο Δήμος Λαμιέων να προβεί σε ενέργειες που νομικά κινούνται στο θολό τοπίο της αβεβαιότητας; Κι αν ναι, τι σκοπό καλούνται να εξυπηρετήσουν;

Σχόλιο: ποια είναι άραγε τα πολιτικά και διοικητικά ζητήματα όταν από την μια θεωρεί καταργημένο το ΔΣ της ΠΕΛ και από την άλλη ότι υφίσταται. Ας το ξεκαθαρίσει πρώτα… Να του πω λοιπόν και να το ψάξει όσο θέλει δεν υπάρχει ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ χωρίς ΔΣ. Ας τρέξει για λίγο στον ΚΔΔ και θα βρει απαντήσεις. Με αντιφατικά δήθεν ερωτήματα δεν παράγεις πλεόνασμα τεκμηρίωσης. Από την στιγμή που υπάρχει όργανο συλλογικό ή μονοπρόσωπο που δεσμεύει το ΝΠΙΔ πήγαν περίπατο οι δήθεν προβληματισμοί και μένουν έωλα τα δήθεν διοικητικά και πολιτικά ζητήματα...τα δεν σοβαρά ερωτήματα γίνονται από μόνα τους ευτελή λογοπαίγνια διανθισμένα με περίσσειά σκοπιμότητας.

Πάπουτσας: Πέραν όμως των ανωτέρω, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα για τα οποία αν και τέθηκαν δι’ εμού στο τραπέζι της διαβούλευσης, αυτά δεν απαντήθηκαν ποτέ. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για να πιστοποιήσει πως ο χώρος είναι ασφαλής για τους πολίτες; Τα κτίρια και οι εγκαταστάσεις είναι εγκαταλελειμμένα εδώ και χρόνια ενώ ουδεμία συντήρηση έχει γίνει επί αυτών. Γνωρίζουμε βεβαίως πως πρόθεση είναι το παζάρι να πραγματοποιηθεί στους εξωτερικούς χώρους της Π.Ε.Λ. αλλά η εγγύτητά του προς τα κτίρια αυτά είναι βέβαιο πως εγκυμονεί κινδύνους για τους πολίτες που θα το επισκεφτούν. Αξίζει δε να σημειωθεί πως τα κτίρια αυτά ούτε με άδειες είναι εφοδιασμένα, ούτε κάποιος φορέας τα έχει πιστοποιήσει για την αντοχή αλλά και την πυρασφάλειά τους.

Σχόλιο: Τώρα αρχίζουν τα παράπονά που δεν ευτελίζουν αλλά ξευτελίζουν την ίδια την σκοπιμότητα. Αρχίζουν τα φοβικά σύνδρομα στα οποία προσπαθεί να γαντζωθεί. Κατ αρχήν μήπως πήγε σε λάθος επιτροπή; Στην επιτροπή δεν έχουμε διαβούλευση αλλά εισήγηση, θέση και απόφαση… Ότι λες σε δεσμεύει… Δηλαδή ζητησες Ν΄λιοκο μου

Δηλαδή πήγες εσύ Νίκο μου και ζήτησες να μάθεις αν έχουν άδεια τα κτίρια που δεν χρησιμοποιούνται;.

Πιθανώς να ζήτησες να μάθεις αν η άσφαλτος έχει άδεια;

Να αφήσουμε στην άκρη τα δικολαβίστικα Με το «ασφάλεια χώρου» τι εννοείς γιατί το μόνο που θα χρησιμοποιηθεί είναι η άσφαλτος που πατάμε.

Και να σε ρωτήσω αντιστρέφοντας το ερώτημα . Σήμερα στη Λαμία γίνονται λαϊκές αγορές θεσμοθετημένες από το Δήμο πήγες πότε να ψάξεις αν έχουν άδεια η είναι επισφαλείς οικοδομές δίπλα τους; Οι βεράντες ή γλάστρες πάνω από τα κεφάλια πολιτών και που επαγγελματιών κρύβουν κίνδυνο;

Θέλω να πιστεύω ότι δεν πήγες ποτέ . Όπως επίσης ποτέ δεν ζήτησες την κατάργηση των λαϊκών αγορών γιατί έχει βεράντες πάνω από τα κεφάλια ή τελοσπάντων γίνεται σε χώρο που υπάρχουν οικοδομές .

Τι φοβικό σύνδρομο είναι αυτό; Τέτοια φτηνή επιχειρηματολογία για να αναδεικνύεις ότι πιο ταπεινό υπάρχει για δημιουργείς ένα πλέγμα διαλόγου χωρίς αντικειμενική βάση;

Βεβαίως κάποιο στέλεχος του ΣυΡιζΑ ρώτησε για τα κτίρια αλλά ρωτήσει για τα κτίρια δε ρώτησε για τις πλατείες μην τα μπερδεύεις. Ομολογώ ότι είναι απίστευτες λεκτικές υπερβολές χωρίς ουσία και περιεχόμενο. Είναι αυτές που αντίθετα δημιουργούν τεράστια φοβικά σύνδρομα που έχουν επιπτώσεις σε οτιδήποτε διαφορετικό.

Και μια προσωπική ερώτηση. Όταν πήγε στο δεύτερο κτίριο με την οικογένειά σου στο Gala με τα σκυλιά ρώτησες αν έχει άδεια το κτίριο πριν μπεις μέσα; 

Και να σου πω κάτι που δεν ξέρεις . Τα συγκεκριμένα κτίρια έγιναν ως δημόσιο έργο. Οι μελέτες τους τότε έχουν ισχύ σχετικών αδειών χρήσης. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να ελεγχθούν αλλά σε κάθε περίπτωση για να ελεγχθούν θα πρέπει πρώτα και κύρια να υπάρχει βούληση και πρόθεση να χρησιμοποιηθούν. Από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιούνται ποιος ο λόγος;

Θέλω να πιστεύω ότι ταυτόσημη θα είναι η άποψή σου και για τις λαϊκές αγορές και για την πιθανότητα να έρθει το Ράλυ Ακρόπολης στην περιοχή όπως επίσης και για τις διάφορες εκδηλώσεις που γίνονται στους συγκεκριμένους χώρους. Μιλώ για τους κλειστούς χώρους . Δεν μιλάμε πλέον για τις πλατείες .

Τώρα αν μιλάς για την ασφάλεια των κατασκευών για το παζάρι αυτό περιγράφεται στον ίδιο τον κανονισμό . Γιατί όμως τα γράφεις όλα αυτά; Γιατί χρησιμοποιείς λάθος επιχειρήματα με λάθος στόχευση ; Μήπως για να δημιουργήσεις πολιτικό πανικό ; Απέτυχες φίλε 

Πάπουτσας: Ο Δήμος Λαμιέων είναι ο κύριος μέτοχος στο διάδοχο σχήμα της Π.Ε.Λ. κι αντί να κάνει όλες εκείνες τις ενέργειες που θα την ενεργοποιήσουν εκ νέου καθιστώντας την ένα ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης της περιοχής μας, με την απόφασή του αυτή την υποβαθμίζει σε ένα απλό παζάρι που κανένα μακροπρόθεσμο όφελος δεν έχει ούτε για το Δήμο ούτε βεβαίως για τους πολίτες του. Η κοντόφθαλμη λογική στο σχεδιασμό αυτό είναι ένα εξόχως μεγάλο πολιτικό σφάλμα που δίνει στην τοπική μας κοινωνία το λάθος μήνυμα. Το μήνυμα της πλήρους διάλυσης ενός θεσμού που αν και η κεντρική πολιτική εξουσία φρόντισε με τις ενέργειες και με τις παραλήψεις της να απαξιώσει, εμείς ως εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οφείλουμε να αντιστρέψουμε και να αγωνιστούμε για να τον επαναφέρουμε εκεί που του αρμόζει. Εκεί που ΜΑΣ αρμόζει ως Λαμιώτες!

Σχόλιο: Και φτάσαμε στο ζουμί τώρα. Στη ρύθμιση του ΣυΡιζΑ για την έκθεση Λαμίας. Θέλω να πιστεύω ότι είσαι ο μοναδικός υποστηρικτής αυτής της κατάπτυστης απόφασης την οποία ούτε ο ίδιος ο Πιτσιόρλας δεν την υπερασπίστηκε. Να σου υπενθυμίσω λοιπόν ότι αυτή η απόφαση είναι μαύρα γράμματα άσπρο χαρτί και μακάρι κάποια στιγμή να τελειώνει το μαρτύριο.

Με αυτή την απόφαση μένει κλειστή η έκθεση. Με αυτές τις ρυθμίσεις πάει περίπατο η κάθε προσπάθεια. Ασε στην άκρη τα μιξοκλάματα.

Να σου υπενθυμίσω λοιπόν ότι αν δεν προχωρήσει πρώτα η εκκαθάριση του παλαιού σχήματος και αν δεν γίνουν κάποιες διευθετήσεις και πολύ περισσότερο αν δεν βάλει το χέρι στην τσέπη και το αρμόδιο υπουργείο είναι κομμάτι δύσκολο να ξαναβρεί η έκθεση τον εαυτό της.

Αυτά που γράφεις για την σχέση ανάμεσα στην έκθεση και το παζάρι να σου πω ότι μεταξύ τους η διαλεκτική σχέση είναι όσο ο φάντης με το ρετσινόλαδο. Πιθανά να μην ξέρεις τη διαφορά μεταξύ έκθεσης και παζαριού και θεωρείς το ένα πάνω από το άλλο. Αλλιώς δεν θα έγραφες πως η Έκθεση υποβαθμίζεται σε παζάρι…

Άκου Νίκο έτσι για να έχεις πολύ φρέσκα μπροστά σου . Στην έκθεση σημαίνει ότι γίνονται εμπορικές συμφωνίες δεν γίνεται καμία πώληση προϊόντος.

Αυτά που έβλεπες στην ΠΕΛ για να γεμίσουν τα περίπτερα θα πρέπει να τα βγάλεις από την μέση. Έκθεση σημαίνει επαφές και τίποτα άλλο. Πωλήσεις στα καταστήματα. Και τίποτα άλλο.

Παζάρι ή όπως αλλιώς θέλεις σημαίνει τα πάντα. Αυτά για να καταλάβεις ότι είναι ασύνδετα ανάμεσα τους. Ποιος σου είπε δηλαδή ότι στο μέλλον δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ο συγκεκριμένος χώρος και για αυτές τις δράσεις; Ποιος το διαχωρίζει; Αν θεωρηθεί ότι πρέπει να γίνουν κάποιες μόνιμες ή ημιμόνιμες κατασκευές είναι διαφορετικό πράγμα. Επομένως μην μπερδεύεις πράγματα τα οποία δεν έχουν καμία σχέση ανάμεσα τους.

Σε ό,τι αφορά τις πολιτικές εκτιμήσεις τώρα, είτε είναι μακροπρόθεσμο, είτε είναι μεσοπρόθεσμο, είτε είναι βραχυπρόθεσμο ή κοντόφθαλμο λίγο με αφορά. Το επιχείρημα πως είναι πολιτικό σφάλμα που εκπέμπει λάθος μήνυμα η κοινωνία ξέρει και τι γίνεται τώρα στην έκθεση και τι θα γίνει αύριο όπως τι τι έγινε χθες. Δεν μπορείς να την κοροϊδεύεις. Άραγε το θέμα σου είναι αν θα γίνει στο δρόμο ή στο χώρο της ΠΕΛ;

Άκου να σου πω ο χώρος της έκθεσης είναι ο φυσικός του χώρος είτε το θέλεις είτε όχι . Παζάρι σημαίνει εμπορικές πράξεις, σημαίνει αγορά, σημαίνει διακίνηση προϊόντων. Να σου θυμίσω ακόμη και σε πλέον προηγμένες κοινωνίες οργανώνονται με άλλο πιθανό τρόπο παρόμοιες εκδηλώσεις περισσότερο τακτικές και πιθανά περισσότερο σύγχρονές. Αυτό δε μας δίνει τη δυνατότητα να μετατραπεί το παζάρι σε κάτι διαφορετικό. Παζάρι θα είναι όμως και τότε .

 Σε ό,τι αφορά τον αγώνα και τα επαναστατικά μηνύματα ένα πράγμα μου 'ρχεται στο μυαλό . Εκεί που κρεμούσαν οι καπεταναίοι τ' άρματα κρεμάνε γύφτοι τα νταούλια .

Πάπουτσας: Η πανδημία του Covid-19 έφερε τους επαγγελματίες της πόλης μας σε δεινή οικονομική θέση. Αντί λοιπόν ως Δήμος να τους στηρίξουμε στην πράξη ενισχύοντας τα εισοδήματα και ταυτόχρονα την προοπτική διατήρησης πολλών θέσεων εργασίας, επιλέγουμε να τους δώσουμε τη χαριστική βολή. Να δώσουμε χρήματα σε πλανόδιους που έρχονται και παρέρχονται από την πόλη μας χωρίς να συνεισφέρουν προς αυτή ούτε κατ’ ελάχιστο, πλην βεβαίως της οικονομικής ζημίας που επιφέρουν στους επαγγελματίες του τόπου μας.

Αν η πολιτική του Δήμου Λαμιέων και του Δημάρχου είναι η εξόντωση του εμπορικού κόσμου της Λαμίας, εμένα προσωπικά με βρίσκει παντελώς αντίθετο. Θεωρώ πως ούτε ένα ευρώ δεν πρέπει να φύγει εκτός της πόλης και του εμπορικού της κόσμου. Οφείλουμε να στηρίξουμε τους εμπόρους σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία όπως μας έχουν στηρίξει κι αυτοί τόσα χρόνια όλους εμάς αλλά και την ίδια τη Λαμία! Οι καιροί είναι δύσκολοι και οφείλουμε να το καταλάβουμε αυτό. Χρόνος και χώρος για εμπορο…πανηγύρια για λόγους μικροπολιτικής σκοπιμότητας δεν υπάρχει. Χρόνος και χώρος υπάρχει μόνο για πραγματική ανάπτυξη αλλά και το καλό των ίδιων των πολιτών της υπέροχης Λαμίας. Της δικής μας Λαμίας!

Σχόλιο: Νίκο μου έχεις μπερδέψει το σώβρακο με τη γραβάτα . Πρέπει να τα ξεμπερδέψουμε λιγάκι. Έχουμε λοιπόν δύο μεγάλες κατηγορίες. Τους για σένα πλανόδιους από την πόλη μας ή και από αλλού και από την άλλη πλευρά τους εμπόρους της πόλης.

Το δεύτερο είναι να επιλέξουμε αν θα έχουμε ανοιχτή η κλειστή οικονομία . 

Καλά τα συνθήματα αλλά να δούμε τι περιεχόμενο έχουν . 

Λόγια συμπόνοιας για εμπόρους τη Λαμίας αλλά συγχρόνως εξοστρακισμό για του υπολοίπους μικροπωλητές…. Δεν ξέρεις ότι υπάρχουν επαγγελματίες οι οποίοι ζουν από το παζάρι όχι μόνο στη Λαμία αλλά από όλα τα παζάρια;

Θα σου αναφέρω δύο παραδείγματα. Πήγες καμιά βόλτα προς τη νότια πλευρά της πόλης για να ρωτήσεις τους επαγγελματίες; Αν είχες πάει δεν θα 'λεγες αυτά. Έχεις το μυαλό σου ένα μικρό περίγραμμα κάποιων δρόμων στις κεντρικές πλατείες της πόλης. Δυστυχώς δημοτικέ μου σύμβουλε δεν είναι αυτή η πόλη. Καιρός να γνωρίσεις και την υπόλοιπη.

Βάζεις από τη μία πλευρά τους επαγγελματίες ότι δήθεν αυτοί έχασαν αυτήν την περίοδο λόγω COVID-19, αγνοώντας βεβαίως το πόσοι άλλοι έχουν χάσει.

Αγνοώντας ακόμη περισσότερο πως και κάποιοι άλλοι μικροεπαγγελματίες που έχουν άδειες μικροπωλητών για συγκεκριμένες αγορές δεν πήγαν πουθενά και δεν έχουν ψωμί να ταΐσουν τα παιδιά τους.

Πως τα διαχωρίζεις εσύ και στη βάση ποιας αριστερόστροφης κουλτούρας εισάγεις διαχωρισμούς; Με ποια λογική διαπιστώνεις ποιος πεινάει περισσότερο και όποιος λιγότερο. Θέλω να πιστεύω πως δεν έχει κατέχεις το πεινόμετρο που δεν έχει εφευρεθεί ακόμη.

Πάμε και σε κάτι άλλο. Εγώ δηλώνω ότι είμαι μαζί σου να μη φύγει ούτε σεντς από την πόλη. Θα πας όμως εσύ να διώξεις όλες τις πολυεθνικές που έχουν εγκατασταθεί στη Λαμία και εισπράττουν τα χρήματα. Δεν θα ξαναπάς σε σουπερμάρκετ αλλά θα πας στο μπακάλη. Δεν θα ξαναμπείς στα Zara στα Bershka στα κινέζικα, Δεν θα ξαναπάρεις αυτοκίνητο. Να πάμε με τον αραμπά. Κλειστή οικονομία δεν θέλεις; Δεν γίνεται ρε φίλε κλειστή οικονομία αλλά καρτ… Ε δεν είναι οι παζαριώτες αυτοί που αιμορραγούν κάθε περιοχή;

Τα υπόλοιπα δεν τα διαβάζω και δεν τα διαβάζω γιατί καταλαβαίνω γιατί τα γράφεις. Αυτά δεν με αφορούν γράψε ότι θέλεις για όποιον θέλεις και όσο θέλεις. Εγώ όμως θέλω στον πυρήνα της πρότασης μου να πεις άποψή σου. Μια άποψη που κατά την κρίση μου είναι ανεδαφική, είναι πολιτικά ύποπτη με βάση την προβολή της και που εμπεριέχει ρατσισμό. Το κυριότερο είναι χωρίς στόχευση, χωρίς τεκμηρίωση, θυμική, φοβική με προβολή της κλειστής οικονομίας.

Αν η δική σας ανάπτυξη περνάει μέσα από την εγκατάσταση και πάλι «του φόρου» στις εισόδους της πόλης, αν η δική σας άποψη για το που θα πάει Λαμία έχει σχέση με φθηνούς διαχωρισμούς, σας χαρίζουμε και τις απόψεις, σας χαρίζουμε και όλη αυτή την θολοκουλτούρα.

Η Λαμία πορεύτηκε μέχρι σήμερα μέσα από αντιθέσεις και αντιφατικότητες. Πορεύτηκε μέσα από παζάρια και εκθέσεις. Πορεύτηκε μέσα από ζωοπανηγύρια και εμποροπανηγύρια και πορεύθηκε πολλές φορές κόντρα στον μικροαστισμό για τον νεποτισμό.

Η Λαμία πορεύτηκε στο χρόνο μέσα ακόμη και από αντιφατικές καταστάσεις και το κυριότερο πορεύεται μέσα από διάλογο, πιθανά ατέλειωτο διάλογο, μέσα από την σύνθεση απόψεων. Το κυριότερο πορεύεται μέσα από θεσμική κατακύρωση της δημοκρατικής λειτουργίας του διαλόγου.

Σου δηλώνω λοιπόν ότι για μένα το παζάρι είναι πλούτος, για μένα το παζάρι είναι θεσμός, για μένα το παζάρι είναι κατ εικόνα και μείωση της κοινωνίας και ακόμη για μένα το παζάρι κρύβει μέσα του τέτοιες συμπεριφορές όσες και το εμπορικό κέντρο. Τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο. Για μένα το παζάρι πρέπει να εκσυγχρονιστεί, θεωρώ ότι πρέπει να συγκροτηθεί μία διαρκής επιτροπή στο Δημοτικό Συμβούλιο έτσι ώστε να φύγουν τα διαλείμματα ενδιάμεσα και να δουν πώς ακριβώς να διευθετήσουν τα επόμενα βήματα. Να σου πω και κάτι τελευταίο το οποίο δεν είδα να το αναφέρεις πουθένα . Δεν είδα να αναφέρεις ότι πρόκειται για δέσμια αρμοδιότητα του Δήμου η διοργάνωση του. Αν λοιπόν κάποιοι στο δημοτικό συμβούλιο σαν εσένα θεωρήσουν ότι έχουν την ευκαιρία να το καταργήσουν μπορούν να το κάνουν.

Ας το αποφασίσουν λοιπόν για να δούμε πως θα απαντήσει δικαιοσύνη όταν ενδεχόμενα θα υπάρξουν διώξεις για απιστία ιδιαίτερα μεγάλου βαθμού. Μπορεί να μην το θυμάσαι αλλά αυτή η κουβέντα έγινε εκείνη την περίοδο με τον Κοτρωνιά. Τότε καταργήθηκε στη Λαμία αλλά μετακόμισε Μοσχοχώρι . Σου είπα τα παζάρια δεν καταργούνται με τέτοιους διοικητικούς τρόπους. Ο Θάνατος του εμποράκου είναι ποιο κοντά από την θυσία του παζαριώτη. Το ηλεκτρονικό εμπόριο άλλους απειλεί και δευτερεύοντος θα ασχοληθεί με τα μάλλινα βρακιά.

Και να σου ξαναπώ ότι υπάρχουν και περιπτώσεις για Ι.Χ. παζάρια.

Κλείνοντας λοιπόν τούτη την ενότητα καταρχήν σ' ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία απαντώντας σε σένα να γράψω 5 πράγματα.

Θα ήθελα να πω είναι ότι τα παζάρια είναι από τα λίγα πράγματα που έχουν θεσμική κατοχύρωση στον τόπο μας. Δεν έχουμε δικαιώματα να τα ξεπερνάμε ούτε να τα ευτελίζουμε και πολύ περισσότερο να τα χρησιμοποιούμε κακόβουλα. 

Να επαναλάβω όμως ότι όλα τούτα έχουν σχέση με τις απόψεις περί κατάργηση και όχι βέβαια με περιπτώσεις προφύλαξης από την πανδημία.

Σε κάθε περίπτωση αναμένω τις απαντήσεις σου και θα επανέλθω . 

Νίκος Πάπουτσας

Δικηγόρος / Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Λαμιέων

Γιώργος Παλαμιώτης

Επιμένων καλαμαράς